یزدفردا:با اعلام کاندیداتوری سید محمد خاتمی استارت رقابت های انتخاباتی رسما کلید خورد و در اولین حصور رسمی خاتمی در مراسم سیمین سالگرد پیروزی انقلاب دومین خبر در مورد این حضور  توسط سایت باران متعلق به موسسه باران منتشر شد .
یزدفردا به نقل از باران :موج غیر قابل تصور ابراز احساسات و عواطف قشرهای مختلف مردم -با هر اعتقاد، شکل و جنسیتی- در راهپمایی بزرگ گرامی‌داشت آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران، رئیس جمهوری اصلاح طلب پیشین ایران را ناگزیر ساخت تا پس از غیرقابل حرکت شدن مسیر خود، در حیاط ساختمانی در خیابان آزادی توقف کند و عملا نتواند خود را به مقصد مشخص شده برساند.
باران: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی که دو شب قبل و پس از ماهها تلاش هوادارن و اکثر قریب به اتفاق احزاب اصلاح طلب و گروههای دموکراسی‌خواه، کاندیداتوری رسمی خود در انتخابات سال آینده را در مقابل دوربین‌های شبکه‌های خبری داخلی و بین المللی اعلام کرده بود، امروز در راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه با استقبال کم نظیر و شعارهای حمایت آمیز مردمی مواجه شد که با صدای بلند خواستاز تغییر وضع موجود به دست رئیس جمهور سابق خود بودند.

آنها به رغم درخواست خاتمی برای سر ندادن شعار و تاکید او مبنی بر اینکه در این تجمع بزرگ برای ادای دین به انقلاب امام خود آمده، فریاد می زدند:«خاتمی پاینده ریس جمهور آینده، درود بر خاتمی، خاتمی قهرمان امید ملت بمان و...»
آنها با صلوات و شعار با در آغوش گرفتن فرزندان کوچک خود، با تلاش فراوان با عبور از حلقه همراهان و محافظان خاتمی با او دست داده و یا بر صورت او بوسه می زدند.
یکی از مادران شهدا نیز که عکس فرزند شهید خود را در دست خود داشت، خاتمی را صدا زد. رئیس جمهور سابق ملت نیز همراهان خود را متوقف ساخت تا به او گوش بپسارد:«آقای خاتمی بیاید، ما نگران آینده جوانان خود هستیم برای آنها فکری بکنید.»

اما همانند سالهای پر فراز و نشیب اصلاحات، گروههای نشان ‌دار و بی‌نشان مخالفت خاتمی نیز با فحاشی و بلند کردن چوب به سمت «فرزند دو روح الله» هجوم آوردند که با واکنش تند مردم حاضر در راهپیمایی مواجه و ناگریز از ترک محل توقف خاتمی شدند.

رئیس بنیاد باران اما در ابتدای حرکت خود در یی از خیابانهای فرعی منتهی به خیابان آزادی دقایقی کوتاه را به پاسخگویی به سئوالات یاری اختصاص داد.

وی درباره اولویت های انقلاب در سی‌امین سال پیروزی یادآورشد:«در سالهای پس از انقلاب موفقیت‌های فراوانی داشتیم اما آرمان انقلاب بسیار بزرگتر از این دستاوردهاست و برای رسیدن به آنها راه زیادی باقی مانده است، همه ما باید تلاش کنیم، سریعتر و آزادتر به این اهداف برسیم.»

وی در پاسخ به این سئوال که کاندیدای پیروز انتخابات ریاست جمهوری دهم چگونه باید دهه چهارم انقلاب را آغاز نماید، درباره الزامات این دوره، نکاتی را یادآوری کرد:« ما باید به آرمانها ملت و انقلاب پایبند باشیم و سعی کنیم با تدبیر در آن مسیر حرکت کنیم و آن را به سرانجام برسانیم.»

خاتمی ابراز امیدواری کرد به زودی برنامه‌های خود در این‌باره را با مردم و هواداران پرشمار خود در جامعه در میان بگذارد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا